Dag 11 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wil Ven - WaarBenJij.nu Dag 11 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Wil Ven - WaarBenJij.nu

Dag 11

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wil

13 Maart 2008 | Frankrijk, Parijs

WO 12 maart
Fléville - Varrenne en Argonne - Neuvilly en Argonne - Aubréville - Clemont en Argonne, 31km

12-03-2008
Hallo waarde en trouwe lezers,
Als ik vanmorgen gereed zit, is Jean nog steeds niet wakker. Om half acht komt hij haastig in zijn pyjama aanlopen. Nog snel heeft hij een trui aangetrokken waarop de variaties aan soep van de laatste week nog duidelijk zichtbaar zijn. Zijn ene broekspijp is lichtelijk opgekruld en daar steekt een witte stok uit, in een pantoffel. Lijkbleek is dat been! Hij maakt wat koffie van gister warm in de magnetron en zet wat brood en honing op tafel. Smakelijk.
Tijd om te gaan. Van een betaling wil hij niet weten. Een kaartje uit Santiago als ik er ooit aankom, vraagt hij enkel. Het weer is droog, ik geef Jean een hand en ga eerst over de D4 naar Châtel-Chéhéry. Het is 8.45 uur als ik daar aankom. Het is stil en leeg. Slechts een enkel geluid uit een constructiewerkplaats hoor ik. Ik sla links af de D42 op en lees nog vaagjes op een muur: Varenne 11 km.
Een klein bruin hondje komt keffend op me af en is voornemens met zijn leven het dorp te komen verdedigen. Ik trek ten aanval en druk op mijn Daizer (hondenverjager). Hij stopt, steekt beide voorpootjes in zijn oren en loopt op de achterste verschrikt weg. Het bekje gaat wel op en neer, maar er komt geen geluid meer uit het bruine lijfje. Gewonnen!

Bij Apremont betrekt de lucht en het begint te regenen. Ik schuil bij een overkapping, of iets wat die naam zou kunnen dragen. Het afdak gaat tekeer als de wind er op beukt. Maar het houdt stand. Ik neem mijn koffie maar en wacht tot het droog is. Om 11.30 uur kom ik in Varenne en Argonne aan en zoek de Mairie. Een viendelijk mevrouw geeft me een stempel. Buiten kom ik er achter dat ik mijn handschoenen onderweg verloren moet hebben. Niet goed opgelet. De bakker en een supermarkt bezoek ik om mijn voorraad aan te vullen. Buiten gekomen regent het weer. De poncho weer aan. Van Varenne naar Neuvilly gaat over de D946, een grotere weg. Het waait ontzettend hard. Ik moet meer malen mijn stok stevig in de grond planten anders waai ik het taluut af. Mijn poncho gaat vreselijk tekeer. Maar zo plots als de regen en wind gekomen zijn, verdwijnen zij ook weer. De lucht trekt open en het is stralend weer. Ik zie even later de kerktoren van Neuvilly en schuin daarboven een nieuwe zeer donkere wolk. Zal ik Neuvilly droog halen? Jawel, maar als ik daar even op mijn kaart moet kijken, kijk ik wel of er een schuilplaats in de buurt is, want je weet nooit. Een telefooncel doet dienst voor mij. Ik besluit om de D946 nog even te volgen om bij Aubréville een minder drukkere weg naar Clermont-en-Argonne te nemen.
Ik bereik om 15.30 uur Clermont en ga naar het VVV kantoor. De Mairie zal toch wel dicht zijn. Een mevrouw wil me helpen, maar ziet het donker in. Het is buiten het seizoen en de verkiezingen staan voor de deur (?). Het blijkt dat die de mensen hier nogal tegen elkaar opzetten en als ze nu iemand aan de telefoon treft die niet van haar partij is, is de verstandhouding meteen slecht en mijn mogelijke overnachting weg. Bij de tweede poging is het raak. Maar ik kan pas om 19.00 uur daar terecht. Ik mag daar op het VVV kantoor best blijven wachten. Ik besluit om wat rond te lopen en wat te gaan eten, want de maag knaagt. Ik bezoek ook nog de bijzonder mooie kerk die men speciaal voor mij nog even open doet. Een vriendelijke oudere mevrouw leidt me rond. Zeer waarschijnlijk is ze blij dat ze vandaag tenminste iets kan doen. Ik bedank haar voor de uitleg en loop weer verder. Als ik later bij het VVV terugkom, staat de mevrouw uit de kerk uitgebreid te vertellen dat ze een pelgrim naar Compostela de kerk heeft laten zien.
De mevrouw van het VVV gaat om half zes weg, maar haar baas blijft voor mij tot zeven uur zitten. Hij blijkt niet alleen de directeur te zijn van het VVV kantoor, maar is ook nog burgemeester uit een naburig dorp. Hij vertelt honderduit. Over alles en nog wat. Het blijkt opeens dat hij ook nog leraar aan een universiteit is; het kan niet op.

Om zeven uur loop ik aan naar mijn adres. Een mevrouw doet open en heet ook nu weer, mij van harte welkom. Het blijft verbazen.

Ik sluit nu, want ik zie dat het inmiddels kwart voor een in de nacht is. Maar ik wilde perse dit berichtje nog voor jullie maken. Ik heb nog meer beleeft, maar daarover een volgende keer meer.

Tot de volgende keer.

De groeten,Wil.

  • 13 Maart 2008 - 03:50

    Wim:

    Hoi ome Wil. Het tijdverschil heeft toch ook zo zijn voordelen. Ik loop eigenlijk nooit een dag achter.

    Je doet dat goed. Op het moment dat het verhaal spannend wordt stoppen. Houdt de mensen nieuwsgierig, lezen ze morgen weer. Een goede marketing strategie. Misschien moet je ook wel reclameblokken in gaan bouwen, of...wordt het dan te commercieel.

    In ieder geval was het leuk om te lezen dat je door Beaumont bent gekomen. Dat is ook een plaatsje hier ten zuid-oosten tegen de stad aan. In dit plaatsje hebben wij in eerste instantie naar een huis gezocht. Zijn er net als jij slechts doorheen gegaan. Het is van oorsprong een franstalige plaats. Je zou haast denken gesticht door emigranten uit Beaumont (Frankrijk). De r.k. kerk midden in dit dorp heet St. Vital. Heb nog niet opgezocht wie dat was, maar misschien wel dezelfde patroonheilige als waar de kerk bij jou in Beaumont naar is vernoemd.

    Ik ga nu ook sluiten. Voordat ik naar bed ga eerst nog even mijn verslag van de dag voor het thuisfront maken.

    Ik geniet ervan om met je mee te reizen.

    Groetjes en morgen ben ik er weer. Wim

  • 13 Maart 2008 - 07:24

    Erik-L. / Marie-J.:

    Goede Morgen Willem,
    Heb je bij of na de bakker nieuwe handschoenen gekocht. Je zult ze wel nodig hebben met die winterse regen.
    Wat fijn dat je zo goed ontvangen wordt. Veel franse vrienden maken 's avonds de koffie klaar en koken die 's morgens op,
    de heoveelheid die ze op dat moment nodig hebben. De smaak went wel.
    Ik wens je veel zon toe vandaag.
    Baisers,
    Marie-Jehan.

  • 13 Maart 2008 - 07:38

    Ralfke:

    Hey papa, (toch nog gelukt?) Echt weer een genot om alles weer te lezen... echt helemaal geweldig, ook leuk dat er wat foto's op staan, had het er wel weer moeilijk mee om je afscheid met mama te zien...

    Kom op papa, ik weet zeker dat je het gaat halen.
    Ik zit op je schouder!!!

    Liefs je zoontje en zijn vriendinnetje

    X

  • 13 Maart 2008 - 09:10

    Carla:

    Goedemorgen,
    Teleurstelling gisteravond, geen site je was niet in de lucht. Maar nu ben ik gelukkig weer helemaal bij. Erg hè die regen en zeker die natte voeten(4-daagse 2008 sop-sop-sop!!).Je hebt het weer overwonnen.Toch spannend iedere keer of je wel een slaapplaats kunt vinden.Fijn dat we zo met je mee kunnen lopen. Zien uit naar het volgende verslag.
    Veel loopgenot, geniet ervan en een dikke knuffel.

    Jezusje

  • 13 Maart 2008 - 09:12

    Carla:

    Ik bedoelde dus de 4-daagse 2007.

    jezusje

  • 13 Maart 2008 - 09:28

    Elske:

    hoi ome wil
    wat een leuke en indrukwekkende avonturen weer he!!! je tocht is echt super om te lezen...het weer hier is ook niet wat je zegt je van het!!!

    heel veel liefs elske en de rest

  • 13 Maart 2008 - 10:59

    John :

    hoi wil
    hoe is hey met je nieuwe schoenen?
    heb je ze nog aangehad? na al die natte voeten.de voorspellingen zijn nog meer natte voeten.

    fijne wandel gr. J.M.J.N

  • 13 Maart 2008 - 12:12

    Diny:

    Tu fais c' bon.
    Chapeau.

  • 13 Maart 2008 - 13:20

    Martin & Jacqueline:

    Hoi Wil,

    Het is heerlijk je verhalen te kunnen lezen. Ik ben blij dat je toch besloten hebt om ons mee te laten genieten van je avontuur. Ik had je graag wat betere weersomstandigheden gegund maar het zij zo. Nog veel succes en graag tot een volgend verhaal.

    Bon voyage,
    Martin en Jacqueline

  • 13 Maart 2008 - 14:04

    Dorry En Frans, :

    Beste Wil, we hangen aan je lippen, of moet ik zeggen aan de toetsen van je toetsenbord, en volgen je van dag tot dag. Bewonderen je omdat het naast het zoeken naar onderdak, wat ook al niet meevalt, nog moeilijker zal zijn om een PC met internetverbinding te vinden. Je gaat volgens mij boven verwachting snel, als ik het goed heb uitgerekend heb je in 11 dagen ruim 344 km. afgelegs, een gemiddelde van een dikke 31 km per dag. Hou vol, je gaat geweldig!

  • 13 Maart 2008 - 14:27

    Frans En Hetty:

    Hoi wandelaar, vergeet niet om onder de A4 door te gaan, want als je er op zit moet je tol betalen. En ook op tijd afslaan anders komde in Dyon uit. De hartelijke loopgroeten van

    frans en hetty

  • 13 Maart 2008 - 18:31

    Marga Luiijf:

    Hallo Wil
    Ook ik volg jou weg naar Santiago en heb er ontzettend veel bewondering voor dat je dit doet. Ik vind het leuk om je verhalen te lezen en hoop nog veel van je te horen .
    Veel Succes Marga

  • 13 Maart 2008 - 19:45

    Henk&Sylvia Ligthart:

    Ha die Wil,

    Wat een enthousiasme waarmee je ons allemaal op de hoogte houdt! We verwonderen ons iedere keer weer over je verhalen en vinden het super wat je doet (zowel het lopen als het schrijven!)
    Als je je na terugkomst mocht gaan vervelen, dan hebben wij een goede tip voor je: maak een boek over deze tocht... je hebt een heel leuke en boeiende manier van schrijven!!
    Succes met lopen en het vinden van onderdak en geniet van alle dagen. Jou kennende zul je dat wel doen;-))

    Groetjes, Henk en Sylvia

  • 13 Maart 2008 - 21:08

    Toon Ras:

    Ha Wil, het heeft eventjes tijd gekost, maar uiteindelijk heb ook ik je site gevonden. Erg leuk om je belevenissen op deze manier te volgen. Zoals ik je als mens en loper ken, geniet je optimaal van deze lang gekoesterde tocht. Ik wens je voor de komende dagen alle goeds, en zal je zeker blijven volgen en je mailen. Groet, het gaat je goed. Toon Ras.

  • 13 Maart 2008 - 21:09

    Hans :

    Hoi Wil,

    Het is al een aantal keren ( of is het al meer dan een aantal keren ) gezegd maar het blijft en is inderdaad een genot om je verhalen en belevenissen te lezen. Hou goede moed en meer dan het allerbeste gewenst.

    Hans

    ps. Werkt zo'n daizer thuis ook....???

  • 13 Maart 2008 - 21:38

    Wil & Fieke:

    Wij waren maar aan het wachten op jouw mailtje, je had tenslotte niet voor niets naar ons mailadres gevraagd. Dachten in eerste instantie: België, zal misschien wel lastig zijn om te mailen....Gelukkig hoorde Fieke deze week tijdens haar bezoekje aan Antonet dat we bij "waarbenjij" moesten zijn. Nou even bijlezen al jouw avonturen t/m dag 11. Fantastisch zoals je gaat, ondanks de regen, de blaren, de zoevende auto's de (net niet) bijtende hond, Jean en ga zo maar door. Maar al bij al geniet je blijkbaar toch met volle teugen van deze gigantische onderneming, die alleen voor de echte bikkel te volbrengen is. Wij wensen je "behouden vaart", veel plezier en succes en let op loslopende honden (zeker als ze op Imo lijken want dit zit in je nek voordat je er erg in hebt!)

    Groeten Wil & Fieke

  • 13 Maart 2008 - 21:44

    Henri En Maria:

    Hoi Wil
    Knap van je dat je zover gelopen bent in het slechte weer,regen en storm.
    Vanaf nu kan het weer alleen maar beter worden toch.
    Iedere dag kijken we ernaar uit om je berichten weer te lezen en het valt tegen als de site plat ligt

    Weer een goeie dag gewenst

    Groeten Henri en Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Parijs

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2008

Twee dagen daarna ...

24 Mei 2008

Aankomst Wil

21 Mei 2008

Aankomst Wil in Dommelen

19 Mei 2008

Dag 79

18 Mei 2008

Dag 78
Wil

Actief sinds 22 Feb. 2008
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 122749

Voorgaande reizen:

11 November 2018 - 21 November 2018

Fietstocht door Israël

02 Maart 2008 - 06 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: