Dag 79 - Reisverslag uit Santiago, Spanje van Wil Ven - WaarBenJij.nu Dag 79 - Reisverslag uit Santiago, Spanje van Wil Ven - WaarBenJij.nu

Dag 79

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wil

19 Mei 2008 | Spanje, Santiago

MA 19 mei
San Marco (Monte do Gozo) - Santiago, 5km (0km)

19-05-2008
Beste trouwe lezers,
Het was nogal benauwd op de kamer en ik heb flink liggen te hoesten. Reeds vroeg ben ik van morgen wakker. Twee wielrenners, die denken in een wieler-pelgrims-wereld te leven, waar blijkbaar andere gedragsregels gelden, zoeken met zeer veel lawaai hun weg naar buiten. Alleen maar aandacht hebbende voor hun eigen zaken en niet die van de nog slapende pelgrims op de kamer. Die zijn weg!
De afspraak was om pas om 7.00 uur op te staan, maar zes uur vind ik lang genoeg.
John is ook uit de veren en we nemen nog een ontbijtje, waarbij we de twee rugzakken van al de fourage bevrijden. Tijd om te gaan.

De laatste etappe vandaag. De laatste etappe, waar 78 dagen aan vooraf gingen. Ooit als een droom ontstaan, zo´n 12 1/2 jaar geleden. Een droom, die me maar niet losliet. Een droom, die nu op de 79ste dag werkelijkheid gaat worden.
Het pad, mijn pad, dat, als ik omkijk, ergens in Dommelen begon, of eigenlijk al veel eerder. De laatste 5km.

Nog 4,5 km:
Ik herinner mij de dagen van lange voorbereiding, het gepuzzel in de landkaarten, het uitzoeken van de juiste uitrusting. Wat wel en wat niet mee te nemen. Het eindeloos wegen van de uitverkoren spullen die mee mochten. Steeds maar wikken en wegen.

Nog 4 km:
Ik herinnner mij 2 maart, de dag van vertrek. De belangstelling overdonderde me. Ik nam voor lange tijd afscheid van Antonet en de rest van mijn gezin. Afscheid van mijn naasten. Ik had er toen geen flauw idee van hoeveel mensen via de site mijn camiño zouden meelopen.

Nog 3,5 km:
Ik herinner mij de pastoor in Labastide-Murat, die me een stoffig hok achter de sacrestie gaf als onderdak, zich omdraaide, wegliep en zich nooit meer heeft laten zien. En Remy met zijn Eucalypta (en Klefbek hun hond) in Les Riceys, de gebroeders 'Flintstone' in La Courtine, hele simpele mensen die me van de staat oppikten, een onderdak, een bed én te eten gaven.

Nog 3 km:
Ik herinnner mij mijn unieke intocht in Lourdes na 45 dagen en 1412 km. Waar ik weer een ander Lourdesgevoel heb gekregen. Waar ik door twee fantastische mensen enkele dagen heel warm werd opgevangen.

Nog 2,5 km:
Ik herinner mij de moeilijke en hele moeilijke dagen, waarop het 'vechten' was. Waarop ik heel alleen was, maar nóóit eenzaam, wetende hoe velen er thuis op me wachten en hoevelen er ´s avonds voor hun beeldscherm zaten die ik niet teleur wilde stellen.

Nog 2 km:
Ik herinner mij de pracht van de Pyreneeën, de heel moeilijk begaanbare paden vol stenen, modder en water. De pijn aan mijn voeten, de snijdende wind in mijn gezicht, de koude sneeuw en de warmte van de zon.

Nog 1,5 km:
Ik herinner mij de visser van Nevers, die me na een eindeloze etappe net op tijd een lift gaf en me naar het klooster van Bernadette bracht. De wonderbaarlijke avond, alleen daar in de kapel.

Nog 1 km:
Ik herinner mij de meseta, waar ik me zo veel van voorgesteld had, waar een mens weer mens kan worden. De meseta, waar ik in gedachte elke meter heb gevoeld.

Nog 0,5 km:
Ik herinner mij de avond en nacht in het ziekenhuis. De onzekerheid over mezelf en het vervolg van mijn camiño. Hoe gelukkig ik was, toen ik de volgende morgen weer over straat liep.

Nog 0 meter:
Ik herinner mij veel, heel veel van deze voor mij zo bijzondere camiño. En ik realiseer me, dat ik nooit mijn werkelijke beleving ooit op een ander kan overbrengen. Mijn camiño hier is ten einde. Ik sta voor de kathedraal.
79 dagen waarin ik 2313 km heb afgelegd. Ook voor jullie, trouwe lezers houdt de camiño (slechts het verhaal) op. Ik heb nooit de bedoeling gehad geschiedenis te schrijven, maar voor mij was het historisch!

I am greatfull to all the readers who continued reading page after page. I hope, you did enjoy it as much as I have done in writing the stories.

Ich möchte Dank sagen zu allen meinen Leser die das Geduld hatten um 79 Berichten zu bleiben folgen. Ich hoffe sie haben eben so viel Spass daran gehabt wie ich am Schreiben.

Je vous remercie pour suivre chaque jour tous ce que j´ai écrivé.

Für mein freund Thomas:
Einen herzlichen Gruss und grossen Dank an dich für die Hilfe und Unterstützung am 14. Mei. Ein baldiges Wiedersehen. Entweder wo!!!

En jij John, bedankt voor de dagen waarop we samen de camiño hebben mogen beleven. Spontaan ontmoet en meteen 'geklikt'.
Samen gestart op 2 maart en ook samen geëindigd op 19 mei.

Dit zal het einde van mijn verhaal over mijn camiño zijn. Een reis waarbij de reis voor mij het belangrijkste was.

Tot zaterdag 24 mei!!!
De groeten, Wil

  • 19 Mei 2008 - 18:08

    Toon Ras:

    Willem, proficiat met het bereiken van het gewenste doel.

    Toon Ras

  • 19 Mei 2008 - 18:08

    E-L Et M-J.:

    Hiep Hiep Hoera!
    Proficiat,

    Je t'embrasse,

    Marie-Jehan.

  • 19 Mei 2008 - 18:09

    E-L Et M-J.:

    Hiep Hiep Hoera!
    Proficiat,

    Je t'embrasse,

    Marie-Jehan.

  • 19 Mei 2008 - 18:16

    Annie En Jan:

    WIL van harte gefeliciteerd met het behalen van de reis.Wij kunnen helaas niet komen om je te begroeten zaterdag.Het is kermis hier wij moeten oppassen ,maar wij zien je zondag wel in lommel heel veel kusjes en tot zondag.gr Annie en Jan

  • 19 Mei 2008 - 18:17

    Leo Van De Ven:

    Hallo Wil,
    Unne dikke proficiat vanuit Neerpelt!
    Geweldig dat je dit tot een goed einde hebt gebracht.Ik ben echt trots zo'n neef te hebben.
    Wat een moed, doorzettingsvermogen en volharding heb jij.
    We praten nog wel bij tijdens Handel of misschien nog daarvoor.
    Nogmaals van harte proficiat! Proost!
    Groeten,
    Gonnie en Leo van de Ven

  • 19 Mei 2008 - 18:18

    Rebecca:

    GEFELICITEERD WIL!!!!!!!
    Super!!!!!!!
    Een droom volbracht, en hoe...!!!!!!!
    Een hele ervaring vol met mooie, soms moeilijke ervaringen en straks bordevol kostbare herinneringen!!!!!!!
    Heel veel groetjes en tot gauw weerziens,

    Rebecca Sanders en haar 3 mannen

  • 19 Mei 2008 - 18:22

    Den Hoef:

    Gefeliciteerd Wil, in één woord adembeklemmendbezielendbuitengewooncurieusexcellentfabuleusfantastischformidabelgeweldigijverendimponerendimposantindrukwekkendklassemagnifiekmarvellousondenkbaarongewoonontzagwekkendonvoorstelbaaropmerkelijkopmerkenswaardigopvallendprachtigschitterendsuperuitmuntenduitnemenduitstekendvoortreffelijkwonderlijk!

  • 19 Mei 2008 - 18:43

    Francien En Jan:

    Wil, proficiat. En heel veel dank dat wij mochten mee genieten van jouw reis.
    Groeten en tot in Dommelen. Geniet nog van je verblijf en een goede thuis reis gewenst. Groeten Francien en Jan

  • 19 Mei 2008 - 18:46

    Den Hoef (leesbaar):

    Gefeliciteerd Wil, in één woord
    adembeklemmendbezielendbuitengewooncurieusexcellentfabuleusfantastischformidabel
    geweldigijverendimponerendimposantindrukwekkendklassemagnifiekmarvellousondenkba
    arongewoonontzagwekkendonvoorstelbaaropmerkelijkopmerkenswaardigopvallendprachti
    gschitterendsuperuitmuntenduitnemenduitstekendvoortreffelijkwonderlijk!

  • 19 Mei 2008 - 18:47

    Carla:

    Ha Willem,
    PROFICIAT !!
    We zijn hartstikke trots op jou en zien uit naar a.s. zaterdag.Geniet nog even van deze dagen. Samen met John naar "het einde van de de wereld",dit zal ook wel speciaal zijn.
    Ik ben blij als ik zaterdag je een echte knuffel kan geven.
    Fijne dagen veel zon en de groeten aan John.
    Dank je wel voor al deze fijne verhalen van een lach en een traan !!!!
    Veel liefs van ons en van mij ( de laatste keer op mail)XXX

  • 19 Mei 2008 - 18:50

    Lucia En Ronald:

    gefeliciteerd wil, je hebt een zware , maar ook erg snelle tocht gehad. ik hoop dat we je nog eens in vessenm zien. kom rustig naar huis, wij vonden het heel moeilijk om in het gewone leven terug te keren. neem je tijd. bedabkt voor je verhalen groeten lucia en ronald

  • 19 Mei 2008 - 18:54

    Riet En Jan:

    Wil proficiat en tot zaterdag hopelijk zien we je dan weer in Dommelen
    tot ziens

  • 19 Mei 2008 - 19:01

    Joyce:

    Wil, proficiat met het behalen van je grote tocht. Ik ben trots op je.
    groetjes en tot binnenkort

  • 19 Mei 2008 - 19:12

    Jeannine:

    Wil, in een woord geweeeeeeldiigg.
    Een hele prestatie. En sinds jij deze reis bent begonnen staan hier de kranten ineens vol over deze pelgrimsroute. Er is nu vanaf Enkhuizen zelfs een route aangegeven.
    Jongen, hou je taai en we zien je snel.

    Hans, Jeannine en Chantal

    P.s.: nog effe het einde van de wereld gaan zien nu. Veel succes.

  • 19 Mei 2008 - 19:14

    Helen:

    Wil, gefeliciteerd van mij en groep 8. in één woord geweldig.

    Groetjes Helen

  • 19 Mei 2008 - 19:17

    Joke Gr Kouwenberg:

    Hoi Wil
    proficiat met het bereiken van je doel nog een paar fijne dagen en goede reis terug groeten uit Bergeijk
    Joke

  • 19 Mei 2008 - 19:18

    Dimphie En Paul:

    Wil, jouw camiño is ook de onze geworden. Jouw droom is voor ons en voor vele anderen iets bijzonders geworden. Geniet nog van het laatste stukje naar het eind van de wereld met John.
    Goede reis terug. We zorgen dat de blonde rakkers zaterdag koud staan.

  • 19 Mei 2008 - 19:18

    Cor En Lies Boers:

    Hallo Wil,
    Van harte gefeliciteerd met het bereiken van je einddoel
    Treffend waren je overwegingen tijdens je laatste kilometers
    Wij mogen trots zijn, zo'n collega broedermeester in ons midden te hebben.Wat een power en doorzettingsvermogen.
    nog een fijn ontspannen verblijf in
    Santiago. om weer kracht te putten voor je volgende bedevaart Valkenswaard-Handel en terug.
    Heel hartelijk bedankt voor je fantastische verhalen.
    Ook veel bewondering hebben wij voor het thuisfront. Zij hebben je gesteund door dik en dun.
    Wil, een behouden thuiskomst.

  • 19 Mei 2008 - 19:30

    Frans Koolen (KS2):

    Wil gefeliciteerd met het vervullen van je droom. Ik heb dagelijks genoten van je reis verslag. Groeten en tot gauw.

  • 19 Mei 2008 - 19:32

    JAN Uit Zaandam:

    Ola Wil!
    Wauw je bent er! proficiat en je mag best weten dat ik een beetje jaloers ben dat jij je tocht op de Camino hebt mogen beëindigen in Santiago de Copostela. Anderzijds heb ik dat nog tegoed en kan het niet snel genoeg april 209 worden voor het vervolg over mijn Camino. Nogmaals geniet er van. Volgens mij begint je Camino nu pas echt!
    Groeten a JAN uit Zaandam

  • 19 Mei 2008 - 19:33

    Sjoerd:

    hallo Wil, gefeliciteerd dat je goed bent aangekomen in Santiago de Compostela. Rust goed uit en geniet van de omgeving.

  • 19 Mei 2008 - 19:43

    Manfred En Gabi:

    Dag lieve papa,

    Met een dikke traan over mijn wang, dank je wel voor alles wat jullie ons gegeven hebben! We zijn zo trots op jou en mama!

    Dikke zoenen van de BB's en ons

  • 19 Mei 2008 - 19:50

    Wil & Fieke:

    GEFELICITEERD WIL MET DEZE FANTASTISCHE PRESTATIE!!!!

  • 19 Mei 2008 - 19:52

    Elske En Pierre:

    ome wil......proficiat!!!!
    je bent geweldig!!! bedankt voor al de mooie en ontroerende verhalen jou tocht jou droom!!! meer hoeven we niet te zeggen....liefs ons

  • 19 Mei 2008 - 19:52

    Peter En Elly:

    hallo Wil, proficiat met het volbrengen van je tocht en het overwinnen van je tegenslagen en andere moeilijke momenten.
    Bedankt voor de dagverslagen we zullen ze missen.
    Behouden thuiskomst en tot ziens.
    Groetjes peter en elly hamont

  • 19 Mei 2008 - 19:56

    Femke Laurijsen :

    Hoi Wil,

    Heel hartelijk gefeliciteerd met het behalen van je eindbestemming.

    Geweldig wat je hebt gedaan.

    Goede terug reis.

    Groetjes Femke, erik en tess.

  • 19 Mei 2008 - 19:59

    Marian G.:

    Proficiat Will, met het behalen van de eindstreep!

    En dank je wel dat we met je mee mochten reizen.

    Het was een geweldig meeslepend, humoristisch en af en toe ontroerend "boek" met een goed einde!

    Gauw tot ziens in Dommelen.

    Bedankt!!!!!!!! Marian

  • 19 Mei 2008 - 20:02

    Henk & Sylvia:

    Beste Wil, FANTASTISCH! We hebben grote bewondering voor jouw prestatie en van tijd tot tijd genoten van je vele verhalen en belevenissen. Chapeau!

  • 19 Mei 2008 - 20:14

    Leo En Tonny:

    Wil proficiat, in een woord geweldig. meer woorden zijn overbodig.Geniet nog even en we zien je binnenkort.Goede reis terug.

  • 19 Mei 2008 - 20:20

    Hans:

    Hoi,
    Wat moet ik nog toevoegen aan deze lange lijst aan felicitaties en complimenten. Ik sluit me daar volledig bij aan en in 1 woord TOP!!! Zoals je ongetwijfeld weet waren wij vandaag als DB tezamen bij OLV van Handel. Hebben veel aan je gedacht en OLV van Handel bedankt voor jou goede aankomst en het realiseren van een door jou lang gekoesterde wens. Wat ons rest is volop bewondering en het genot van jouw vertellingen en vaak voor ons herkenbare beelden uit het verleden.
    Ook de actuele belevenissen en unieke ontmoetingen waren exemplarisch voor jouw camino. Geniet van de komende dagen van het bereikte resultaat em kom behouden thuis. We hebben nog met z'n allen nog een "stukske" van 80 km te gaan.

    De Sic.


  • 19 Mei 2008 - 20:24

    Wil & Fieke:

    GEFELICITEERD WIL MET DEZE FANTASTISCHE PRESTATIE!!!!

  • 19 Mei 2008 - 20:28

    Nico Van Brusswel:

    Geweldig Wil,
    Een prestatie van jewelste.
    Zelf ben ik door jouw voetreis en verhalen zo enthousiast geraakt dat ik weliswaar niet te voet, maar met de fiets ook zo'n grote tocht wil ondernemen, maar dan moet ik wel nog ongeveer 8 of 9 jaar wachten.

    Het ga je verder goed en ik hoop je nog eens ooit te zien te krijgen.

  • 19 Mei 2008 - 21:01

    Frank En Loes:

    hoi wil
    we zijn er stil van. wat een geweldige prestatie.Gefeliciteerd en tot ziens in de hoefsmidwei
    frank en loes

  • 19 Mei 2008 - 21:18

    Jan En Petra:

    FÉLICIDADES!!!!!
    Het is je gelukt!
    Aan het eind van de rit kun je vast als
    Toon Hermans zeggen: DANK U !!!
    Want je hebt gehuild, gelachen en gevochten.
    Klom over bergen, gleed in gladde bochten.
    Je hief het glas, 't viel eens kapot in duizend scherven.
    Je wist de grijze hemel toch weer blauw te verven.
    Ben blijven pogen, al heb je 'm ook geknepen.
    Dagelijks rust gevonden, al was dat wat benepen.
    Er was applaus, ben weinig uitgefloten.
    Maar bij het eind, dan zeg je:
    "Dank U, 'k heb genoten."
    En zo hebben wij ook genoten van jouw
    camiño.
    Dank daarvoor!
    Hulde ook voor Antonet en je hele thuisfront.
    Een goede thuisreis: vaya con Díos!
    Jan en Petra.


  • 19 Mei 2008 - 21:31

    Mariëtte & Ad:

    Wat een prestatie,gefeliciteerd.Zal je interessant geschreven verhalen zeker gaan missen.

  • 19 Mei 2008 - 21:36

    Wil Zv Jean D'arc:

    ""En ik realiseer me, dat ik nooit mijn werkelijke beleving ooit op een ander kan overbrengen.""
    Willem, Willem, Willem toch,
    Dat kan jij makkelijk schrijven.
    Maar weet dat je een ontzettend grote indruk hebt achter gelaten bij ons. Jouw woorden voelden als zuiver en oprecht en gaven ons een beeld dat we sterk hebben beleefd. Of dat ook jouw beleving was?
    Ben je dankbaar voor de moeite die je deed om met woorden ons te raken op een plek, waar niet vaak iemand komt.
    Groots.
    Groet aan Antonet
    en salve voor jou.
    Je Lourdes-makker Wil

  • 19 Mei 2008 - 21:46

    Hanny En Ton:

    Als je zo'n mooi pelgrimsresultaat hebt gehad ga je natuurlijk memoreren over je voettocht en alles wat je daarin beleefd hebt. Uiteindelijk heb je je droom in vervulling zien gaan en daarmee feliciteren wij jou van harte. Ook jouw Antonet, die jou zo lang heeft moeten missen. Wil, jij hebt de reis gedaan en wij hebben genoten van je verhalen, zowel onderweg als van al die flash-backs, die uit je leven gegrepen waren.

    Aangezien wij zaterdag 24 mei aan onze vakantie beginnen kunnen wij je niet in Dommelen verwelkomen, maar dat graag een andere keer na onze vakantie.

    Ook alvast succes met Handel, want dat is natuurlijk een peuleschilletje!

    Hanny en Ton van Gerven

  • 20 Mei 2008 - 05:53

    Anita Compen:

    Wil proficiat, het is jou gelukt. Geweldige prestatie.

    Groetjes Anita.

  • 20 Mei 2008 - 06:10

    Harrie Toussaint:

    Wil,

    PROFICIAT.

    Geweldig dat jouw bedevaarttocht naar Santiago zo voorspoedig is verlopen en dat je ons er deelgenoot van hebt gemaakt. Het was fijn je te mogen volgen, ook op de voor jouw moeilijkste en intiemste momenten.
    Wil, bedankt en tot gauw.

    Marlies en Harrie

  • 20 Mei 2008 - 06:12

    Henri En Maria:

    Hoi Wil

    Proficiat met dit geweldige resultaat
    Bedankt dat we de tocht met je mochten beleven, met een lach en soms een traan.
    Geniet deze komende dagen en
    wat zullen Antonet en je kinderen en kleinkinderen blij zijn dat je op 24 mei weer bij ze bent
    Wil rust goed uit en we zien elkaar weer in Dommelen
    Groetjes en Henri en Maria

  • 20 Mei 2008 - 06:29

    Kitty:

    Met kippenvel en diepe bewondering heb je verhaal van vandaag en alle verhalen gelezen,Ik heb het geluk gehad om ooit 3 dagen in Santiago geweest te mogen zijn.Ik heb daar de pelgrimsgangers zien binnenkomen.Maar ik ben er van overuigd,dat je zelf de tocht moet maken om te voelen wat zij en nu jij gevoeld hebt.Ik ben ervan overuigd dat het iets unieks is.Een goede tijd in Santiago en goede reis naar huis en bedankt dat we met je mee mochten "lopen".Proficiat!!!!
    Kitty en Nasser

  • 20 Mei 2008 - 06:36

    Guido Van De Ven:

    Wil, proficiat.
    Vet man!

  • 20 Mei 2008 - 07:06

    Alex Van De Ven:

    Beste Wil,

    Dit is meer dan een felicitatie waard. Je kunt trots op jezelf zijn, wij zijn het op jou.
    Dit moeten we zaterdags ‘s avonds in de tuin van Handelia in Handel vieren. Was jij ook niet mede verantwoordelijk voor de financiën? Nou, dan zit dat wel goed.
    Wil, geniet van Santiago en omgeving, en ik zou zeggen blijf daar nog ’n tijdje om “ af te kicken”, want dat zul je ongetwijfeld moeten doen.

    Heel veel plezier verder en tot ziens in Handel.

    Groeten, Alex

  • 20 Mei 2008 - 07:30

    A&P:

    Wil,

    Van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie, knap hoor.
    Geniet er nog maar even van, wel verdiend.
    Ook bedankt voor de geweldige verhalen, we zagen er elke dag naar uit, dat wordt voor ons ook "afkicken".
    Wil het ga je goed, totziens.

    Alda & Peter.

  • 20 Mei 2008 - 07:49

    Liesbeth :

    Lieve Wil,
    Voor deze prestatie zijn geen woorden voor. De tocht maar ook de moed en wilskracht om dagelijks deze fantastische verhalen te schrijven en zo boeiend zodat ik er elke dag weer naar uitkeek. Het zal saai worden, het was zo mooi om me er elke dag weer op te verheugen. Wil, je bent een fantastisch mens en je boft met Antonet. Jullie zijn geweldig. Ik hoop je a.s. zaterdag te kunnen verwelkomen maar we hebben al een programma en niet bij de deur maar ik zal het wel proberen. Wil, ik wens je een goede reis terug en een warm welkom thuis in Dommelen.
    p.s. onze 4-daagse wordt voor jou een peuleschilletje.
    Groetjes en een dikke X, Liesbeth

  • 20 Mei 2008 - 07:53

    Jan En Lies Kwinten:

    Wil proficiat met het berijken van je doel,we hebben je op de voet gevolgd.

    Groetjes Jan en Lies

  • 20 Mei 2008 - 08:01

    JJZ:

    Wil, ¡ FELICIDADES !

    voeten, schoenen en stok kapot, allemaal vervangbaar, alleen de herinnering zal blijven.

    Adiós

  • 20 Mei 2008 - 09:53

    Pieter:

    Proficiat!!! Wil;
    Geweldige prestatie. Fijn dat je ons ook hebt "meegenomen" op jouw reis. Het was geweldig om deze tocht op afstand te volgen. Veel plezier nog daar en tijdens onze bedevaart naar Handel zullen we jouw verhalen nog zeker vaak horen.

  • 20 Mei 2008 - 11:17

    Hetty:

    Beste Wil,ook nu houd ik het weer niet droog bij het lezen van jou laatste verslag,in een woord "SUPPER" wat jij hebt gedaan,en helemaal geweldig dat jij dit ook met ons hebt willen delen,proficiat en harstikke bedankt.
    Liefs Hetty

  • 20 Mei 2008 - 12:19

    Diny:

    Wil,
    Je droom is uitgekomen.
    Het is goed gegaan of weer goed gekomen.
    Je hebt het fantastisch gedaan.
    Van harte proficiat.
    Zwaai je Zegenvaan.
    AVE

  • 20 Mei 2008 - 12:29

    Cock De Laat:

    Wil, geweldig hartelijk gefeliciteerd met het bereiken van Compostela.
    Met veel plezier heb ik je stukken gelezen. Je hebt een prestatie van formaat geleverd. St Jacques mag je gerust eens over je bol strijken.
    En nu straks op naar Handel
    Tot dan

  • 20 Mei 2008 - 13:12

    Nicole Smit:

    Wil,
    Hartelijk gefeliciteerd met het bereiken van de eindtreep. Zo zie je maar dat dromen soms uitkomen.
    Ook bedankt voor het mooie verslag, we hebben de reis met je meegevolgd.

    Willem_jan en Nicole Smit

  • 20 Mei 2008 - 13:49

    Frans Van Hetty:

    Hoi Wil. wat een prestatie, en ausdauer of zoiets. geweldig wat je hebt gedaan.
    En nu weer terug naar huis en Antonet.
    gefeliciteerd namens

    frans

  • 20 Mei 2008 - 13:50

    Pauline En Robert:

    Van harte gefeliciteerd! Een diepe buiging en ook voor de prachtige verhalen.
    Pauline en Robert

  • 20 Mei 2008 - 15:06

    Joland:

    Beste Wil,

    Ik geloof dat alles al wel gezegd is. Ik heb genoten van al hetgeen jij geschreven en beschreven hebt.
    Nog veel plezier daar en een goede reis terug. Tot de 21e.

    Groetjes

    Joladn en Arjanne

  • 20 Mei 2008 - 15:19

    Theo And Cecile:

    Congratulations! Terrific!!

  • 20 Mei 2008 - 15:42

    Marga Luiijf :

    Wil gefeliciteerd en tot ziens in dommelen

  • 20 Mei 2008 - 15:47

    Anne:

    Hallo Wil,

    proficiat met het bereiken van je einddoel, eens een grote droom, nu een zeer bijzondere ervaring!!! Ik verheug me erop je weer te zien en je verhalen te horen. Geniet van de dagen die je daar nog resten , maar vooral van de terugkeer in Dommelen bij al je geliefden! Tot in juni, bij de bedevaart.(of heb je er genoeg van nu??)
    liefs Anne en Von

  • 20 Mei 2008 - 16:16

    Marco:

    gefeliciteerd met het behalen van je einddoel sjapo.
    en bedankt voor de prachtige verhalen.
    sjapo sjapo sjapo.

    marco

  • 20 Mei 2008 - 16:23

    Wil Van De Ven:

    Pet af voor deze grootse prestatie.
    Geniet er nog van daar en tot ziens onderweg naar Handel.

    Wil van de Ven

  • 20 Mei 2008 - 16:56

    Kick En Hanny:

    Wil, Proficiat!!!!!!!
    Wat goed dat je je droom hebt kunnen en mogen verwezelijken. Wat een doorzettingsvermogen en volharding.Petje af hoor. Bedankt dat wij hiervan via jou mooie en ontroerende reisverslagen getuigen mochten zijn. Veilige terugreis toegewenst en totziens.

    Groetjes,
    Kick en Hanny

  • 20 Mei 2008 - 17:23

    Jan Duijsters:

    Hier zijn geen woorden voor.... óf ze schieten tekort.
    Diepe bewondering (en een beetje jaloers)!!! GEWELDIG!!!!!
    Jan en Brigit

  • 20 Mei 2008 - 18:03

    Ralfke:

    Hey papa, tranen met tuiten van geluk en van het missen...

    tot vlug papa.. proficiat en ambiance..

    liefs je zooontje en zijn bereboot..
    \

    xx

  • 20 Mei 2008 - 18:16

    Wim Van Beek:

    Ha ome Wil,

    Ik sluit me aan bij de 63 die me voor zijn. Proficiat!

  • 20 Mei 2008 - 18:26

    Jan En Corine:

    Wil, van harte gefeliciteerd met deze uitzonderlijke prestatie. Fijn dat je in Santiago bent en nog fijner dat je weer terug naar Dommelen komt.
    Echt heel erg knap!
    J&C

  • 20 Mei 2008 - 19:46

    Ans De Fouw.:

    Hallo Wil,

    Hartelijk Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!
    Heb genoten van je verhalen. Een fijne thuiskomst, geniet ervan!

    Groetjes!!!

  • 21 Mei 2008 - 06:44

    Ruud Visser:

    Wil aan alles komt een eind, helaas ook aan jouw verslag van deze geweldige prestatie! 100% We hebben genoten van alle verhalen. Voor straks een fijne thuiskomst.

    Groet Ruud

  • 21 Mei 2008 - 11:40

    Paula En Gerard:

    Van harte gefeliciteerd Will.
    Je bent voor ons een kei waar veel mensen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
    Nogaals van herte en tot ziens in Lourdes.

  • 21 Mei 2008 - 14:15

    Ben En Els:

    Wil, van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie. We hebben ontzettend genoten van je verslagen.Tot ziens in de Hoefsmidwei

  • 21 Mei 2008 - 14:23

    Paul En Marry :

    VOL BEWONDERING HEBBEN WIJ OVER JE TOCHT
    GELEZEN. WIL PROFICIAT.

    PAULEN EN MARRY WATERREUS.


  • 21 Mei 2008 - 16:13

    Jos En Ans Wijnen:

    Wil,

    Van harte gefeliciteerd met deze bijzondere prestatie en bedankt voor de mooie verhalen.We hopen dat deze bedevaart je heeft gebracht wat je ervan verwachtte.


  • 21 Mei 2008 - 17:20

    Ruud:

    Natuurlijk eerst proficiat met het waarmaken van jou droom! Een niet geringe prestatie, al zeg ik het zelf. Mooi dat die jou uiteindelijk een hoop voldoening geeft. Het einddoel bereikt! De mindere momenten vallen ineens in het niets, al zijn deze er natuurlijk wel geweest. De positieve momenten zegevieren!

    Nadenken over en tijdens jou tocht verplaatst mij naar de middeleeuwen. Veel mensen zullen zich ook op deze wijze verplaatst hebben van dorp naar dorp. Twee keer nadenken over wat te doen de dag die er op dat moment op zou volgen. De tijd daarvoor was er immers. Dit zou een hoop mensen in deze tijd goed doen!

    Ome Wil, tot komend weekend!
    Bedankt voor de reisverslagen.

    Ruud.

  • 21 Mei 2008 - 17:42

    Annie Geraads:

    Wil, proficiat met het voltooien van je droom van lang geleden.Geniet er maar van. Groetjes Annie (Albert Heijn)

  • 21 Mei 2008 - 18:15

    Henny Claes:

    Hey Wil,

    Van harte gefeliciteerd met deze grote prestatie. Geweldig! Bedankt dat je ons hebt laten mee genieten. Goede reis terug en een heel fijn weerzien met je gezin.

    Tot gauw.

    Liefs,
    Henny

  • 22 Mei 2008 - 10:38

    Henk Smits:

    Wil.

    Gefeliciteerd!
    Maar ga niet naast je schoenen lopen…
    want dan struikel je.

    Henk

  • 22 Mei 2008 - 11:54

    Yvonne Marringa:

    Wil, van Harte Gefeliciteerd met het volbrengen van jou tocht naar Santiago.
    Diep respect en bewondering voor het realiseren van jou droom. Zaterdag terug,met in je rugzak, naast die vuile was, een schat aan ervaringen en dierbare herinneringen....
    Wat zal Handel dit jaar kort zijn, maar misschien zal je stem het zwaarder te verduren hebben. Jou verhaal...(of zie weblog!)
    Welkom Thuis!

  • 22 Mei 2008 - 14:17

    Frits Osthoff:

    Hallo Wil,
    Van harte gefeliciteerd met het bereiken van het, toen wij elkaar voor het eerst en het laatst in Vezelay zagen, nog zo verre doel Santiago de Compostela Geweldig hoor!!!
    Ik zelf schiet nu ook al op, ben nu in Palas dei Rei en moet nog 65 km. lopen en dat gaat zeker lukken. Nou ja,zeker weet je niets op deze tocht dat weet jij als geen asnder maar ik hoop zondagmorgen voor de kathedraal te staan.

    Hartelijke groeten en ik hoop dat je er nog heel lang van mag nagenieten.

    Frits Osthoff

  • 22 Mei 2008 - 16:54

    Jac Peeten:

    Gefeliciteerd, geweldige prestatie !
    En petje af !
    Je verhalen waren prachtig om te lezen.

  • 22 Mei 2008 - 18:28

    Eric:

    79e reactie op dag 79, dat lijkt mij wel wat. Nog één volle dag in Santiago de Compostella. Hoe zal het je vergaan zijn de afgelopen week? Wel weer even wennen natuurlijk aan je nieuwe dagritme. Tot zaterdag, goede terugreis.

  • 23 Mei 2008 - 15:00

    Dian Evers:

    Geweldig !!!!En een fijne thuiskomst gewenst gr. en tot Handel


  • 24 Mei 2008 - 08:24

    Anton Van De Ven:

    Ik was er een weekje tussenuit, vandaar een verlate reactie. Wil, ook mijn gemeende felicitaties, geweldig!! Ik zal je tijdens Handel voortaan door een andere bril bekijken, met heel veel trots. Hopelijk krijg ik nog de gelegenheid een korte terugblik met jou over deze tocht te hebben.
    Groetjes.

  • 24 Mei 2008 - 08:58

    Carin Van Hout:

    Hoi Wil

    Geweldig,gefeliciteerd.
    Diepe bewondering voor deze ontzettend mooie bedevaart.
    Fijne thuiskomst en tot gauw.

  • 25 Mei 2008 - 08:31

    Edith:

    gefeliciteerd en nog heel lang van na genieten en dat zal je zeker doen en iedere keer komen er weer mooie dingen naar boven ....................ik heb genoten van je reis en wil ik paden weten zal ik je mailen want op dit moment ben ik bij Namen . edith .

  • 26 Mei 2008 - 07:56

    Rian Mandigers:

    Dag Handelmaat,
    Wat geweldig wat jij hebt volbracht en wat fijn dat je ons zo liet meegenieten door je fantastische verhalen.
    We zullen nog veel bij te buurten hebben tijdens Handel.

    Geniet nog even flink na van deze geweldige prestatie...

    Tot de 21 juni....


  • 28 Mei 2008 - 20:15

    Judith Mandigers:

    Wil , van harte gefeliciteerd met het behalen van je reis , geweldig zeer veel bewondering voor je .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Santiago

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2008

Twee dagen daarna ...

24 Mei 2008

Aankomst Wil

21 Mei 2008

Aankomst Wil in Dommelen

19 Mei 2008

Dag 79

18 Mei 2008

Dag 78
Wil

Actief sinds 22 Feb. 2008
Verslag gelezen: 1111
Totaal aantal bezoekers 122504

Voorgaande reizen:

11 November 2018 - 21 November 2018

Fietstocht door Israël

02 Maart 2008 - 06 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: