Dag 3 - Reisverslag uit Hasselt, België van Wil Ven - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Hasselt, België van Wil Ven - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wil

04 Maart 2008 | België, Hasselt

DI 4 maart
Hasselt - Wimmertingen - Borgloon - Heers - Batsheers 29km

4-03-2008
Hallo iedereen,

Vandaag de route van Hasselt naar Batheers 29 km.
Vanmorgen ontbeten tesamen met een busseltje slaapdronken studenten. Tegen half acht was de mogelijkheid. Ik was de eerste en allengs druppelde de een na de ander binnen. Sommigen zagen eruit alsof ze hun bed nog niet hadden aangeraakt. Een goed ontbijt genomen, ook meteen de lunch gemaakt en mijn thermoskannetje met warm water gevuld voor de koffie onderweg. En om 8.00 uur mijn voeten verteld dat er weer wat van hen verlangd werd. Hasselt uitgelopen en me verbaasd over het groot aantal studenten dat hier rondloopt. Maar Hasselt staat er om bekend. Via de N20 richting Wimmertingen gelopen. Al snel kwam ik erachter dat ik hier vlug weg zou moeten zijn. Steeds maar razende auto's langs je heen. Dus na Wimmertingen binnendoor naar Wellen. Daar heb ik m'n zus Maria met Wim ontmoet. Lekker bijgeklest en koffie gedronken in een heuse tearoom. Na een uurtje afscheid genomen, daar ons Maria naar haar winkeltje moest en ik weer verder, toch. (Frans, je hebt gelijk het is een kl... toetsenbord, dit moest er even tussendoor!). Er stond een straf windje, maar het voorjaarszonnetje trachtte toch door de wolken heen te breken. Soms werd ik verrast door grote blauwe lappen in de lucht. Met het liedje 'Kinderen van Maria' op de MP3 speler wilde ik er de pas goed inzetten. Maar helaas mijn tempo lag hoger dan dat van liedje. Dank aan de harmonie, voor mij een echt opkikkertje! Beloofd wat als we naar Handel gaan ....
In Borgloon mijn boterhammetjes gegeten en toen weer op pad. Spoedig daarna werd ik verrast door het Compostela symbool op een brievenbus aan een gevel van een huis. En het wees de goede richting in! Iets later hoorde ik uit een belgische auto het 'Ave Maria' klinken. Volle neef Leo met zijn Gonny. Hadden een boodschap in de buurt te doen en erop gegokt mij te ontmoeten. In de verte hadden zij me aan zien komen en dus rap de auto geparkeerd. Harstikke leuk, wat bijkletsen en toen weer verder richting Heers.
In Veulen werd ik verwelkomd door twee luid balkende ezels. Mens, wat kunnen die beesten een lawaai produceren. Alsof ze het uit de bodem van hun maag halen. Als je ze aankijkt, lijkt het ook daarop. Hun koppen zien
Een kilometer voor Heers plots een hels gedonder achter me. Omkijkend zag ik niets, tot ik naar boven keek. Een git zwarte wolk en gelijk de bliksem daarop. De pas erin natuurlijk. Slechts een beetje nat nog een bushokje bereikt. En toen brak even de hel los. Regen, hagel en sneeuw. Dit werd afgewisseld met een donderslag. Het duurde gelukkig maar een stief kwartiertje. Op naar de kerk voor een stempel. Kerk was gesloten, dus bij een huis aangebeld, dat wel de pastorie zou kunnen zijn. Was de pastorie geweest. De persoon die open deed wist zelfs niet eens of Heers nog een pastoor had. Dan op naar het gemeentehuis: gesloten op dinsdag middag. Het naast gelegen politiebureau maar: na 12.30 uur gesloten! Dan maar ergens aangebeld voor info over een overnachtingsplaats. Het was inmiddels tijd geworden om me daar druk over te maken. In Batheers was een vakantieboerderij, ongeveer 2,5 km verder. Gelukkig in de goede richting, want een pelgrim loopt niet terug. Om 10 voor 4 aangekomen. Een heel gezellig onderkomen. Met de andere gasten samen aan een tafel gegeten en heerlijk over van alles en nog wat gepraat. Inmiddels heb ik ook de was nog gedaan en die zal hopelijk straks wel weer droog zijn. Zo ook mijn mond nu, dus zal ik daar snel iets aan gaan doen.

Tot de volgende keer,
Groeten, Wil

  • 04 Maart 2008 - 22:08

    Leo & Gonnie,:

    Hallo Wil,
    Diezelfde bui hebben wij ook meegemaakt, echter wij zaten lekker droog in het Jachthuis bij Kasteel Rullingen even buiten Borgloon. Het ging er inderdaad even hevig aan toe.
    Morgen naar Waremme? en dan naar Andenne?
    In ieder geval leven we erg met je mee.
    Groetjes,
    Gonnie & Leo

  • 05 Maart 2008 - 04:34

    Wim:

    Ha ome Wil,

    Vroeger had je nog van die cassette spelers waarvan je de snelheid van het afspelen kon aanpassen. Nu loop je met die mp3 speler gewoon uit de maat van de muziek. Als dat niet prettig aanvoeld kun je de muziek natuurlijk gewoon afzetten of het dubbele marstempo gaan lopen. Misschien kan Handel in de toekomst dan in een dag op en neer gelopen worden. Je kunt natuurlijk ook in je eigen tempo gaan zingen. Ik weet alleen niet hoe jou zang kwaliteiten zijn. God weet wat die ezels dan wel niet gedacht zouden hebben.

    Groetjes.

  • 05 Maart 2008 - 04:35

    Wim:

    Sorry, aanvoeld moet met een "t" op het einde.

  • 05 Maart 2008 - 07:23

    Ralfke:

    Hey papa.... leuk alweer een berichtje van je.. echt doet me heel goed !!!

    Succes vandaag maar weer, en tot lezens..

    Liefs je zoon.

    En natuurlijk reninka.

    xx

  • 05 Maart 2008 - 07:23

    Henk Smits:

    Wil.
    Elke ochtend weer even spannend of er weer een bericht is. En ja hoor tot nu toe schrijf je trouw je berichtjes. Leuk om je op deze manier te volgen. Succes verder.
    Henk

  • 05 Maart 2008 - 08:21

    Marielle En Peter:

    Erg leuk om je ervaringen te lezen en je tocht vanachter de computer mee te maken. Heerlijk om je zus nog te zien? Op de foto's die papa had gemaakt, leek het of je door mama werd 'binnengehaald'. Dat belooft nog wat in juni!!
    Veel succes, we volgen je!

    Liefs, Marielle

  • 05 Maart 2008 - 09:05

    A&P:

    Hoi Wil en Antonet,

    Echt ontzettend leuk dat we je zo kunnen volgen en dan nog even op "Google Earth" kijken waar je dan precies zit.
    Wil heel veel wandelplezier en pas/luister goed naar jezelf en Antonet natuurlijk ook voor jou allegoeds.

    Groetjes,
    Alda & Peter.

  • 05 Maart 2008 - 11:51

    Kitty En Nasser:

    Wat leuk dat je toch een website geopend hebt.Ik had helaas een paar dagen niet naar mijn voicemail geluisterd,maar nu gaan we je iedere dag volgen.Heel veel succes.
    Kitty en Nasser

  • 05 Maart 2008 - 13:20

    Dorry En Frans:

    Wil, fijn te lezen dat het goed gaat, we genieten zo alle dagen met je mee en kijken uit naar het vervolg! Heb je geen blaarproblemen meer? Het Belgische "AZERTY"-toetsenbord went wel denken we, het Franse toetsenbord zal weer gelijk zijn aan het onze?? Was je MP3-batterij leeg bij "Kinderen van Maria", of loop je echt zo hard? Heel veel groetjes en tot schrijfs.

  • 05 Maart 2008 - 14:02

    Hans Berkers:

    Je zult steeds meer Compostella tekens vinden, maar de eerste keer dat je door een vreemde als pelgrim wordt aangesproken, is pas echt bijzonder.
    Het ga je verder goed.

  • 05 Maart 2008 - 14:55

    Frans:

    Ik zit hier bij mijn werkgever Phili.. "hard" te werken, en kijk natuurlijk naar buiten. In ons kantoor stikt het van de vliegen, 33 om precies te zijn, en de zon schijnt. Wil, je bent goed op weg, en je onderdanen gaan gewoon mee, zonder te zeuren. Spreek ze maar goede moed in, en regelmatig er tegen praten helpt ook, dat lijd(t) de aandacht af.

    tot de volgende keer

  • 05 Maart 2008 - 16:07

    Manfred&Gabi:

    Ha papa, fijne dag gehad vandaag? Hopelijk heb je al een slaapplaats gevonden.Geniet van alle mensen om je heen; wij genieten van jouw berichten.
    Elke dag weer een dagje erbij ... en de kereltjes knippen er een dagje af!

    Dikke kus van ons en jouw kleinkereltjes


  • 05 Maart 2008 - 19:03

    P&D:

    Hoi Willem,

    Het is genieten van de site. We kijken meerdere malen per dag om te lezen wat er weer voor reacties zijn. Vanavond heeft Antonet, evenals gisteren en eergisteren weer lekker uien kunnen eten. Maak je over haar dus maar geen zorgen. Ze is in goede handen. Ralf en Reninka hebben ook lekker meegegeten en meteen ook alle berichtjes gelezen.

    We hopen dat je weer een leuke slaapplaats hebt gevonden en zien uit naar een volgend bericht.

    Loop ze en tot snel weer lezens,

    D&P

  • 05 Maart 2008 - 19:40

    Henk Ligthart:

    Hoi Wil, leuk om jouw verhalen te lezen. Volgens mij heb je wel schrijverstalent en kun je na afloop een prachtig boek maken :-)) Geniet voorlopig van je avonturen en succes! Groetjes, ook namens Sylvia, Henk.

  • 05 Maart 2008 - 20:03

    Erik Et Marie-Jehan.:

    Het toetsenbord went wel.Toch ook aan de vingers geen blaren?
    Slaap lekker in je nieuwe onderkomen en dat je op de boerderij niet wakker gehouden wordt van het loeien van de koeien.
    Bisous,
    E-L et M-J.

  • 05 Maart 2008 - 20:51

    Helen:

    Hoi Wil,

    Ik hoop dat je je stempel nog ergens hebt kunnen bemachtigen...!
    De kinderen in mijn klas waren zeer onder de indruk toen ik vertelde waar jij mee bezig bent. We hebben samen op google earth gekeken wat jouw route is.

    Groetjes Helen

  • 05 Maart 2008 - 21:57

    Anita Compen:

    Ha die Wil,

    Heb je samen met Liesbeth nog uit kunnen zwaaien, wat een sfeer. Ook al weet je het misschien niet meer, maar wij hebben nog handen geschud. Heel veel succes en blijf je volgen.

    Groetjes Anita Compen.

  • 06 Maart 2008 - 08:11

    Een Schaatsmaatje:

    Hallo,
    Hier de eerste dag van de WK afstanden in Nagano. Vandaag zijn de 15oo m dames en de 3000 m heren gereden.
    Dames: 1 Friesinger 2 van Deutekom 3 Groves. Wust startte goed maar kon het niet afmaken is 7e geworden.Bij de heren "natuurlijk" Kramer in een nieuw baanrecord (was van Romme) 6.17.24 2e Fabris 6.20.22 en 3e Oldeheuvel 6.24.05 en 4e Verheijen.
    De rit van Fabris tegen Hedrick ging bij de 2e wissel bijna fout, Hedrick gaf niet optijd voorrang en moest zelf omhoog, is niet gedis.
    Morgen meer. Sta ik vroeg op met jou. Nou ik denk ik iets eerder 03.00 uur.
    Nu ik dit mail speelt het Wilhelmus voor Sven.
    Groetjes veel succes en tot morgen

    Carla

  • 06 Maart 2008 - 10:38

    Ilse:

    Ome Wil
    een dikke knuffel!

    liefs
    Ils

  • 06 Maart 2008 - 21:01

    Ruud V.:

    Hoi,

    Nu ik jou tocht naar Spanje aan het volgen ben, benijd ik jou steeds meer!
    Vrijheid!! Een hoop nieuwe dingen zien , opnemen en toevoegen! Ik besef natuurlijk mijzelf wel dat de medaille ook een keerzijde heeft, en dat is elke dag toch maar weer presteren. Blaren, nat worden, afzien..…maar ook zonneschijn. Petje af! Het doel wat je jezelf gesteld hebt ook bereiken; Santiago……..maar waar een “Wil” is, daar is een weg. dit gaat jou zeker lukken! Succes! Ga ervoor!

    Groet, Ruud V.

  • 06 Maart 2008 - 21:47

    Frans:

    Hoi Wil,

    wel te rusten voor vandaag

    frans en hetty

  • 06 Maart 2008 - 21:50

    Francien:

    Hoi Wil,ik zal ook is wat mailen. We lezen je verhaaltjes met plezier je schrijft leuk. Elke dag branden we vijf minuutjes een kaarsje branden voor een slaap plaats, helpt tot nu toe. We blijven dat doen. Wil veel loop plezier gewenst van Jan en Francien.

  • 07 Maart 2008 - 08:35

    John:

    hoe is het met je boete, geprikt en genezen?

  • 07 Maart 2008 - 09:19

    Carla:

    Hallo,hier ben ik weer.Had je een fijne slaapplaats gevonden en zijn die onderdanen weer wat geheeld???

    Het sachaatsen was wel weer spannend, alleen de sfeer is ver te zoeken. Er zaten nu wat kinderen op de tribune om het wat op te vullen. Schaats(ster)ers die vadaag geen wedstrijd hadden mochten niet op de baan om hun trainingsrondjes te rijden.
    Nu de 500m heren is weer gewonnen door Wotherspoon in 34.78 en 34.69, 2e K.Y. Lee en 3e Kato. Dit na 2 ritten. De dames reden de 3000m en daar hebben we weer een zilveren medaille voor van Deutekom(4.05.49) goud voor Groves(4.05.03) en brons voor Anschutz(4.05.76).

    Wust heeft niet gereden is ziek en na de training in tranen van het ijs. Kemkers heeft voor haar de beslissing genomen.

    Nu voor vandaag loop ze ik hoop weer een fijne dag, geniet ervan!!!

    Jezus xx

  • 07 Maart 2008 - 10:03

    Martin & Jacqueline:

    Hoi Wil,

    We genieten volop van je verhaaltjes en kijken uit naar je boek!

    Groeten en veel zonneschijn toegewenst!

  • 07 Maart 2008 - 11:24

    Frans En Pieter:

    Hallo Wil.
    Wij hebben tot nu toe alle verslagen gelezen en volgens ons gaat het goed en geheel volgens planning zoals we van jou gewend zijn.Hou vol en geniet met volle teugen.Over een paar weken gaan de duiven ook weer die richting in om dan zo snel mogelijk naar huis te komen.Ze hebben dan niet de tijd om je te groeten daarom bij deze en nog veel succes op je verdere tocht.
    Groeten van Frans en Pieter ( ks2 en vit.)en uiteraard ook van Paula.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Hasselt

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2008

Twee dagen daarna ...

24 Mei 2008

Aankomst Wil

21 Mei 2008

Aankomst Wil in Dommelen

19 Mei 2008

Dag 79

18 Mei 2008

Dag 78
Wil

Actief sinds 22 Feb. 2008
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 122735

Voorgaande reizen:

11 November 2018 - 21 November 2018

Fietstocht door Israël

02 Maart 2008 - 06 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: