Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Hasselt, België van Wil Ven - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2 - Reisverslag uit Hasselt, België van Wil Ven - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wil

03 Maart 2008 | België, Hasselt

ZO 2 maart
Dommelen - Achelse Kluis - Neerpelt - Hechtel 34,8km
MA 3 maart Hechtel - Houthalen - Hasselt
22km

2-03-2008
Hallo iedereen,
Er is een internetaansluiting gevonden. Dus kan ik berichten.

Terug naar de dag van gister, de dag van vertrek. Ik was bijzonder verrast over de geweldige belangstelling die een ieder getoond heeft voor mijn vertrek. Er ging best wat door me heen. Veel geslapen had ik die nacht al niet, de spanning vierde hoogtij. Hopelijk heeft iedereen toch wel een moment van aandacht gehad, want eerlijk gezegd weet ik dat niet meer. Die vele bemoedigende woorden zullen me goed doen en zeker steunen. Trots ben ik op mijn Antonet, dat ze me het vertrouwen gegeven heeft om deze bijzondere pelgrimstocht te kunnen ondernemen.
Ik vind het wel vervelend dat ik niet iedereen van de buurt een hand heb kunnen geven. Want toen ik die massa daar buiten op straat zag staan, wilde ik eigenlijk nog maar een ding: aanlopen! Het werd me echt te veel. Slechts een enkeling heb ik de hand geraakt. Hopelijk kan de rest het begrijpen. Ik was blij dat John met me mee liep tot aan de Achelse Kluis. Dat leidde de gedachte aan het afscheid behoorlijk af. Na de Kluis is het richting Neerpelt gegaan om bij volle neef Leo en zijn vrouw Gonny een pauze te houden. De soep en koffie deden me goed. Toen weer doorgelopen naar de eindbestemming van de eerste dag: Hechtel. Onderweg wilde ik de dorst lessen met een cola uit een automaat. Daar ben ik van mijn eerste euro bestolen, want hij slikte de munt wel in, produceerde een hoop kabaal, maar cola geven, ho maar! Na enkel te kreunen en zuchten zweeg hij in alle talen en hield het voor gezien. Weg euro, geen cola. Bij een andere automaat had ik meer succes.
Om 16.30 uur aangekomen bij het Internaat Don Bosco in Hechtel. Men verwachtte me al. 's Avonds met de paters meegegeten. Ook deelgenomen aan het avondgebed. Bijzonder vriendelijk en hartelijk was het verblijf daar.
's Morgens redelijk vroeg opgestaan. Ik was uitgenodigd om voor de ochtendmaaltijd deel te nemen aan de mis en ochtendgebed. Aanwezig waren ongeveer 9 paters en een leek (ik dus). Na het ontbijt nog snel even mijn thermosflesje met heet water gevuld, voor een koffie onderweg. Tegen achten heb ik afscheid genomen en de weg richting Hasselt genomen.

Plezierig lopen is die hoofdweg niet; Auto's razen, als ze niet in de file staan, onophoudelijk langs je heen. Er is helaas geen ander weg anders had ik die zeker genomen. Onderweg wat brood gekocht voor het middagmaal en tegen tienen na 10 km net buiten Zonhoven in een bushokje mijn eerste koffie gezet. Het weer was goed, wel bewolkt en soms zelfs even een twijfelachtig zonnetje. Maar, ik had na de koffie koud enkele kilometers gelopen en de eerste druppels meldden zich. Dus mijn compagnon afgedaan en stuntelend de hoes over hem heen getrokken. Toen ik daar eindelijk mee klaar was en hem weer correct op mijn rug had gedrappeerd hield het op met regenen. En het heeft ook niet meer geregend. Weer een les! Om 11.45 uur passeerde ik het bordje Hasselt en had ruim 16 km afgelegd. Maar het duurde een klein uurtje voor ik in het centrum gearriveerd was. Totaal 22 km afgelegd deze tweede dag. Eerst even een bezoekje bij het Heilig Paterke gebracht en bij de Minderbroeders mijn stempel opgehaald. Ze konden me geen overnachting bieden, dus dan maar naar iets anders opzoek. Ik heb in een studentenhotel een kamertje kunnen krijgen. Hier kan ik de krachten opdoen voor de dag van morgen.
Nog vermeldingswaard is de toestand van mijn onderdanen. Ze hebben me verblijd met enkele ferme blaren en nogal wat pijn. Beide voeten heb ik goed onderhanden genomen: geprikt, gedrukt, ontsmet en van verband voorzien. Een beetje kreupel loop ik wel. Wordt het nu toch nog een boetetocht ...? Dat ik zo snel van toerist, naar pelgrim tot boeteling zou transformeren had ik niet verwacht. Dat het pad niet over rozen zou gaan was bekend; Maar ze hadden de stekels er best af mogen halen.

Tot de volgende keer!
Groeten, Wil

  • 03 Maart 2008 - 16:05

    Paul En Dimphie:

    Ha die Willem,
    dit wordt iedere dag kijken of je alweer een doel berijkt hebt.
    Gelukkig heb je vandaag een slaapplaats gevonden, het is vrij koud in de buitenlucht.
    Wat die stekels betreft, hopelijk is dat maar eenmalig en valt het de rest van je tocht mee.
    Ook wij zijn trots op jouw vrouw, je hebt denk ik toch de beste uit het nest.
    Pas goed op jezelf. Succes.

    Groet van ons.

  • 03 Maart 2008 - 16:12

    Jeannine:

    Hoi Wil,

    We kwamen niet om aandacht van jou te krijgen maar om jou aandacht te geven. Dus zit daar maar niet over in. Groetjes en veel sterkte met je voeten (en de rest natuurlijk)

  • 03 Maart 2008 - 16:18

    John, Marcha En ...:

    tjee wil, had je moeten trainen! dat krijg je er nou van! haha. we zitten elke dag te wachten op bericht en hopen vanaf nu alleen maar goeds. doe je best.
    groeten van J.M.J.N.

    p.s. was aan het stucadoren toen je aanliep, viel tegen.
    niet het stucwerk!wel de spiertjes!
    zal je missen.

  • 03 Maart 2008 - 17:21

    Peregrinofrans:

    Beste Pelgrim Willem,
    Je bent lekker onderweg, je gaat pal zuidwaarts.
    Geniet met volle teugen van deze wandeling. Over twee dagen ben je in Frankrijk, je zal daar opkijken wat voor toetsenbord zij hebben. Geen qwerty zoals je die gewend bent, maar een azerty toetsenbord. Veel plezier.

    Bon Camino,

    peregrinofrans

  • 03 Maart 2008 - 18:00

    Frans & Hetty:

    Wat jij presteert tot nog toe, is iets waar veel mensen van dromen. Ik heb eens rondgeneusd op internet over pelgrim gangers naar SdC, en allemaal hebben ze een passie met iets. Jouw passie zal waarschijnlijk uitkomen in je voeten. Deze onderdanen ( minderbroeders) hebben echter wel een meerwaarde. Zij brengen jou waar je hart ligt, en waar je gedachte naar toe gaan. Wil, heel, heel veel succes, en wij volgen je. veel loopgroeten van nr 63

  • 03 Maart 2008 - 18:06

    Manfred En Gabi:

    Lieve pap,
    Wat fijn om je te kunnen volgen en elke dag gaat er weer een stukje van de centimeter af!
    Sterkte met je voeten (vertel ze maar niet te veel dat ze nog zo ver zullen gaan ;)).
    Dikke kus van ons en jouw kleinkereltjes

  • 03 Maart 2008 - 19:39

    Dian Evers:

    Hoi Wil

    Het begin is gemaakt,veel succes en een goeie reis gr. Dian Evers

  • 03 Maart 2008 - 19:49

    Leo En Gonnie:

    Hallo Wil,
    Met plezier je verslag van de eerste twee dagen gelezen.Het is inderdaad jammer dat je de grote weg van Hechtel naar Hasselt hebt uitgekozen want ik had voor jou een prachtig alternatief dwars door de natuur zonder dat het een omweg voor je betekende.Maar ja, dat is voorbij.Hopelijk laten je voeten je niet in de steek. Dat je er iets voor moest doen is duidelijk maar dat dit al tijdens de eerste twee dagen de kop op ging steken had ik echt niet verwacht. Jou kennende kom je hier wel overeen.
    Ik wil je wel een goede raad meegeven..
    "Halt die Ohren steif"!
    Misschien sta ik morgen wel ergens in de Haspengouw met een blikje cola of een kop soep langs de weg om je aan te moedigen.
    Groeten,
    Leo

  • 04 Maart 2008 - 07:29

    Leo En Carla.:

    Ha Willemke,
    Fijn dat we al zo snel iets horen, ja wat Gabi al schreef vertel die voeten niet te veel. Maar ook ik weet je kunt met blaren lopen ( ik voel het weer als ik er aan denk )Starks even koffie drinken met ons Maria en Wim en dan er weer tegenaan.
    Goed op jezelf passen.
    Dikke kus XX van mij

    Groetjes van ons.

  • 04 Maart 2008 - 07:59

    Linda Van De Ven:

    Heel veel succes met deze tocht. heb er eens een boek overgelezen van shirley mc lean. Het zal een zware tocht worden.

    ik ga je verslag zeker volgen.

    mvg

    linda van de ven(dochter van leo en gonny)

    neerpelt

  • 04 Maart 2008 - 08:50

    Ralfke En Reninka:

    Hey papa, fijn al zo vlug iets van je te horen!! Fijn dat je toch nog een slaapplaats hebt kinnen vinden. En die voeten... dat kom wel goed, zo zijn toch wel meer gewend.

    Lieve papa wij denken elke dag aan je..

    Liefs je zoon en zijn vrouwke
    x

  • 04 Maart 2008 - 10:39

    Riet En Jan :

    Fijn dat we al zo snel iets van je hoorde we zeiden vanmorgen nog waar zou Wil nu zijn? Tot de volgende mail en veel sucses .

  • 04 Maart 2008 - 18:06

    Marco:

    als ik het geweten had was ik je komen uitzwaaien maar ja dan maar via deze weg.
    Diep respect voor jou en je familie voor deze onderneming ik hoop dat je veel mooie dingen mag zien en meemaken.
    Ik blijf je uiteraard volgen en wens je veel wandel geluk toe.
    good luck,
    MARCO

    ps.
    \Doe geen dingen die ik ook niet zou doen.


  • 05 Maart 2008 - 16:41

    Erik Et Marie-Jehan.:

    Een kusje op je voet(jes) zal vast helpen. Was het gebak lekker met Marie et Wim? We zijn blij met je bericht.Hoop je vindt vandaag ook spoedig een slaapplek.Onze gedachten en goede wensen gaan met je oppad.
    Bisous,
    E-L et M-J.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Hasselt

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2008

Twee dagen daarna ...

24 Mei 2008

Aankomst Wil

21 Mei 2008

Aankomst Wil in Dommelen

19 Mei 2008

Dag 79

18 Mei 2008

Dag 78
Wil

Actief sinds 22 Feb. 2008
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 122735

Voorgaande reizen:

11 November 2018 - 21 November 2018

Fietstocht door Israël

02 Maart 2008 - 06 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: