De laatste avond - Reisverslag uit Dommelen, Nederland van Wil Ven - WaarBenJij.nu De laatste avond - Reisverslag uit Dommelen, Nederland van Wil Ven - WaarBenJij.nu

De laatste avond

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wil

01 Maart 2008 | Nederland, Dommelen

De laatste avond

1-03-2008
Bepakt en bezakt, zoals men dat noemt. Gewikt en gewogen kun je beter zeggen. Zo ver ben ik nu. Want zeer zorgvuldig is er geselecteerd wat er wel en niet mee kon, mocht, paste, of hoe je het ook kwalificeert: de selectie was streng.
Uiteindelijk is het toch goed gekomen. Ik heb geen enkele goede raad in de wind geslagen. En eerlijk gezegd, de rugzak voelt lichter aan als die waarmee ik alle trainingstochten heb gelopen. Dat geeft de burger moed, zou ik zo zeggen. En zoals op de foto’s te zien is, is er zorgvuldig te werk gegaan. Met als resultaat: een nette en goed gevulde rugzak. Mijn compagnon voor de komende maanden.

Heel enerverend en met een heel warm gevoel heeft vanavond in aansluiting van de mis van 19.00 uur Pastor Schaar mij de zegen gegeven over mijn komende pelgrimstocht. Het was voor mij een bijzonder moment. Vele vrienden en familie waren hierbij aanwezig. En dat was tevens een fijne gelegenheid om afscheid van elkaar te nemen. Ook deze zal ik maanden missen. Maar let wel: ik ben voor 'Handel' zeker terug.
Vervelend is wel dat mijn broer niet aanwezig kon zijn. Dat net nu weer een grote tegenslag hem moet treffen. Ik hoop dat hij weer snel en goed hersteld uit het ziekenhuis mag komen.
Nard, ik heb je gemist. Ik zal Jacobus vragen of hij ergens kan bemiddelen dat je herstel definitief zal inzetten. Jongen, ik bewonder je doorzettingsvermogen. Houd goede moed!!!
Nu nog een rustige avond en dan op naar een goede nachtrust. Hopelijk werkt het weer wat mee, want wat we afgelopen nacht over ons heen hebben gekregen, dat mogen ze van me houden. Goed, ik weet dat ik niet kieskeurig moet zijn, maar als ik een keuze zou mogen maken, dan wist ik het wel. Lieve koekjes worden niet gebakken, dus moet je het nemen zoals het komt!

Tot de volgende keer!
Groeten, Wil

  • 02 Maart 2008 - 06:25

    P & D:

    Ha die Willem,
    Indrukweekend was het zeker gisteren.
    Hoop dat je een beetje uitgerust bent.Komen zo afscheid nemen.
    Nogmaals een hele gezegende reis, maar met al die lieve en bezorgde wensen moet dat gewoon lukken.

    Dikke kus.

  • 02 Maart 2008 - 08:29

    Francien En Jan:

    Wil, wij wensen je het aller beste op deze tocht. En in je rugzak draag je alleen de lusten en niet de lasten. Veel devotie gewenst en blijf gezond. Aan Antonet en de kinderen veel sterkte gewenst. De thuiskomst komt vanaf nu alleen maar dichter bij. Groeten Francien en Jan

  • 02 Maart 2008 - 10:49

    Pauline En Robert:

    Beste Wil en Antonet,

    Het is zo ver, je bent op weg.
    En wij zullen je blijven volgen!
    We denken aan jullie allebei.

    Groeten Robert en Pauline

    PS: tipje voor in de pyreneeën ' eet geen gele sneeuw'.

  • 02 Maart 2008 - 11:11

    Sip En Gonnie:

    Wil het is zover
    we wensen je vanuit Someren nogmaals
    een hele fijne en voorspoedige wandel-
    tocht.
    We vonden het erg leuk om je nog even
    uit te zwaaien

    groetjes en het ga je goed.


  • 02 Maart 2008 - 11:18

    Peregrinofrans:

    Beste pelgrim Willem,
    Ik wens je mooie en inspirerende tocht toe...
    met vriendelijke groet,

    Bon Camino

    peregrinofrans

  • 02 Maart 2008 - 12:45

    Pierre Eva En Els:

    ha ome wil...heel veel wandelplezier gewenst en geniet er van!!!! we blijven je volgen. liefs en een knuffel vanuit someren-eind

  • 02 Maart 2008 - 18:08

    Anita V. G.B.:

    Beste Wil,
    Wat leuk om je bericht te ontvangen van je vertrek vanmorgen!Het gaat vast een fantastische tocht worden. Hoop je te ontmoeten in Santiago. Zelf ben ik druk bezig met voorbereidingen en trainingen en wil 29 april vertrekken. Als alles voorspoedig gaat, hoop ik dan in de eerste week van juni aan te komen. Wie zal het zeggen...
    Misschien tot ziens,
    Anita

  • 03 Maart 2008 - 08:09

    Harriëtte Vd Wielen:

    Hoi Wil,

    Veel succes, ik wens je al het beste toe onderweg. Ik volg je op je site.
    Groetjes Harriëtte

  • 03 Maart 2008 - 10:10

    Judy&Diny:

    Wil,
    Er brand een bijzondere kaars op de balie.
    Het is een schitterd gezicht.
    Een kaars voor jou en voor devotie.
    Een kaars met wonderlijk licht.

  • 03 Maart 2008 - 11:20

    Nienke :

    Beste Wil,

    Ik wens je veel 'hail en zegen' zoals ze dat hier in Groningen met oud en nieuw zeggen!
    Alle goeds van een trots oud-buurmeisje,

    Liefs Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dommelen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2008

Twee dagen daarna ...

24 Mei 2008

Aankomst Wil

21 Mei 2008

Aankomst Wil in Dommelen

19 Mei 2008

Dag 79

18 Mei 2008

Dag 78
Wil

Actief sinds 22 Feb. 2008
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 122738

Voorgaande reizen:

11 November 2018 - 21 November 2018

Fietstocht door Israël

02 Maart 2008 - 06 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: