Route naar Santiago - Reisverslag uit Dommelen, Nederland van Wil Ven - WaarBenJij.nu Route naar Santiago - Reisverslag uit Dommelen, Nederland van Wil Ven - WaarBenJij.nu

Route naar Santiago

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Wil

29 Februari 2008 | Nederland, Dommelen

Route naar Santiago

29-02-2008
Een beschrijving van de tocht naar Santiago.
Dommelen – Achelse Kluis (grens N/B) - Hasselt – Bouillon (grensB/F)- Bar sur Aube – Vézelay.
In Vézelay beslis ik welke route vervolgens genomen wordt.
1) Nevers – Mountluçon – Cahors – La Romieu – Lourdes
2) Bourges – Limoges – Roquefort – Lourdes
In Lourdes wordt bepaald waar de Pyreneeën overgestoken worden. Dit is mede afhankelijk van het weer en de toegankelijkheid van de passen:
1) Lourdes – St Jean Pied de Port –Pamplona – Puerta la Reina - Logroño – Burgos – León – Santiago de Compostela
2) Lourdes – Col du Somport – Puerta la Reina - Logroño – Burgos – León – Santiago de Compostela
De geplande routes variëren van 2320 tot 2430 km in respectievelijk 85 en 94 dagen. Vooralsnog heb ik nog geen rustdagen ingepland. Dat wordt overgelaten aan de toestand van de dag. Links en rechts werd mij geadviseerd om geen rustdag te plannen als het niet noodzakelijk is. Het verstoord het ritme en dat is funester dan verplicht rusten omdat het in het reisschema staat. Maar de tocht zal me genoeg verrassingen brengen, daar ben ik stellig van overtuigd. Ik wil dan ook zoveel mogelijk van de voettocht genieten. Maar mezelf kennende wil ik toch vooruit en naar mijn doel!
De leste bietjes ....
Morgen wordt mijn rugbagage definitief gewogen. Het gewicht mag de 13,5 kg niet te boven komen. Er is ruimte genoeg in de rugzak en dan is de neiging er snel om dit en dat ook nog maar mee te nemen.
Ook heb ik de pakketjes klaar gezet die Antonet tussendoor naar me toe moet sturen. En ik kan dan mijn overtollig geworden attributen, waaronder kaarten, ect, terug naar huis sturen. Al met al is er toch zo’n 1,5 - 2 kg aan papier mee gemoeid. En dat neem ik maar in partjes met me mee.

Morgenavond (zaterdag) om 19.00 uur naar de Nicolaaskerk, waar ik en mijn reis gezegend worden door Pastor Willie Schaar. Die zegen moet me onderweg behoeden en een veilige reis geven. Daarna afscheid nemen van mijn bekenden en dan later hopend op een goede nachtrust om zondagmorgen, 8.30 uur, fris en monter klaar te zijn voor het vertrek!

Nog één zaterdag ....
Groeten, Wil

  • 29 Februari 2008 - 19:18

    Rebecca:

    Goede avond Wil,

    Eindelijk is het niet langer meer dagen, maar uren aftellen he! Succes hoor en geniet ervan!!!
    Groetjes,

    Rebecca Sanders

  • 29 Februari 2008 - 19:18

    John, Marcha En Kids:

    Hey Wil
    Nog eventjes en dan ga je het avontuur tegemoet! Wij hopen dat deze reis voor jou veel (zo niet alles) zal brengen wat je ervan verwacht. We zullen je zeker volgen via de site en verhalen via andere kanalen. Wij wensen je veel succes en...geniet ervan!!

  • 29 Februari 2008 - 20:13

    Leo Van De Ven:

    Hallo volle neef,

    Bon voyage en tot a.s. zondag in je eerste vreemde land wat intussen mijn thuisland is geworden.

    Groetjes,
    Leo

  • 01 Maart 2008 - 11:03

    Helen:

    Hoi Wil,

    Ik ga het bijhouden op de kaart, waar je zit.

    Groetjes Helen

  • 01 Maart 2008 - 12:42

    Schellens-Box@kpnpla:

    Hallo Wil en Antonet,

    We hoorden gisteravond van Harrie Toussaint jou grootse plannen.
    Wil we wensen je ontzettend veel wandelplezier en zullen zeker jou volgen op je weg.
    Antonet ook veel sterkte want je zult Wil toch een hele tijd moeten missen.

    Groet, Gerard en Marion Schellens

  • 01 Maart 2008 - 18:00

    Henk Smits:

    Wil, heel veel succes en strkte met je waanzinnige tocht. Ook voor Antonet veel sterkte voor de komende tijd.

    Henk

  • 01 Maart 2008 - 18:26

    Pieter:

    Wil en Antonet,

    Alles is algewenst, doch mag het verlopen zoals jullie dit graag willen zien. Ontzettend veel succes en we zullen je op afstand volgen.

  • 03 Maart 2008 - 07:55

    Jeannine:

    Hoi Wil (en Antonet),

    De eerste schreden zijn gezet. Veel plezier en Antonet; "keigoed" van je.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Dommelen

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Mei 2008

Twee dagen daarna ...

24 Mei 2008

Aankomst Wil

21 Mei 2008

Aankomst Wil in Dommelen

19 Mei 2008

Dag 79

18 Mei 2008

Dag 78
Wil

Actief sinds 22 Feb. 2008
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 122736

Voorgaande reizen:

11 November 2018 - 21 November 2018

Fietstocht door Israël

02 Maart 2008 - 06 Juni 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: